جستجو کنید

نکاتی در مورد آموزش زبان انگلیسی

  • تعداد بازدید: 199
  • تعداد نظرات: 0

نکاتی در مورد آموزش زبان انگلیسی

 

امروز قراره با هم دربارۀ زبان خوندن حرف بزنیم، تجربه‌های خودم را در اختیارتون بزارم و منبع و سایت و کلی چیز دیگه بهتون معرفی کنم پس با من همراه باشید.

 

سایت‌ها: 

اول واسه اینکه شروع کنین به زبان خوندن باید سطح زبانتون را بدونید. اما نیاز نیست برای این کار حتماً به مؤسسه‌های زبان رجوع کنید؛ سایت‌های زیادی هستن که می‌تونید سطح زبانتون را مشخص کنید. مثلاً در سایت زیر می‌تونین سطح listening ،  reading،  grammerو vocabulary خودتون رو رایگان محک بزنین.

www.oxfordonlineenglish.com

فرقی نمی‌کنه کلاس زبان می‌رید یا نه، این کار برای اینه که با دونستن سطح زبان منابع مورد نیازتون رو تهیه کنید و شروع کنید به خوندن زبان.

برعکس چیزی که فکر می‌کنید خوندن زبان خیلی شیرینه وقتی یه چیزی گوش می‌کنید یا یه متنی می‌خونید و معنیش رو می‌فهمین اون‌وقته که به خودت می‌گی بلاخره تلاش‌هام جواب داد.

دقت کنید که همۀ مهارت‌هاتون یعنی listening ،  reading،  grammerو vocabulary رو باید با هم افزایش بدین و این کار خیلی راحتیه که در ادامه بهتون می‌گم چجوری باید این کار را انجام بدهی.

 

 https://learnenglish.britishcouncil.org

با این سایت شما می‌تونید هر چهارتا مهارتتون رو افزایش بدین و برای همۀ سطح‌های زبان هم آموزش داره.

 

اَپ‌های آموزش زبان

با نصب اپ‌های زیر برروی گوشی تلفن همراهتون می‌تونید یک معلم کارکشته را همیشه همراه خود داشته باشید (با کلیک برروی هر کدام می‌‌توانید اپ را به راحتی از گوگل پلی دریافت کنید)  

learn to speak English

این اَپ علاوه بر ۹۰۰ تا درس و ۸۰۰۰ تا فایل صوتی که داره یه قسمت داره که می‌‌تونید صدای خودتون رو بشنوید و تلفظ‌های خودتون هم گوش کنید.

Speak english fluently

این اَپ ساخته شده تا شما بتونین صبحت کردن عامیانه با لهجه آمریکایی رو از طریق گوش کردن به فایل‌های مکالمه و صحبت‌های روزمره یاد بگیرین.

Tandem

این اًپ یه تجربۀ کاملاً متفاوت از یاد گرفتن زبانِ که می‌تونید پارتنر زبان خودتون رو پیدا کنید و از طریق صحبت به صورت ویدیو یا صوت با یه بومی، مهارت‌های زبانتون رو افزایش بدین.

English listening practice world talk

این اَپ تمرکزش روی یاد دادن زبان به افراد از طریق گوش دادن هست با بیش از ۱۱۰۰ مکالمه. همچنین می‌تونین از آپشن درس‌های میکس استفاده کنید که شما جواب ۶ نفر رو به یه سوال می‌شنوید و همچنین کوییز‌هایی برای اینکه ببینید تا کجا پیشرفت داشتین.

 

آهنگ ها

گوش دادن به آهنگ‌های مختلف هم می‌تونه خیلی کمکتون کنه.

یه لیست براتون از بهترین آهنگ‌ها مناسب سطح مبتدی رو براتون آماده کردم.

Lovely (billie eilish and Khalid)

When we were young(adele)

Faded (alan walker)

Thinking out loud(ed sheeran)

Sorry(halsey)

Never grow up (taylor swift)

Easy on me (adele)

 Fight song (Rachel platen)

Im coming home (skylar grey)

Consequences (camila cabello)

Little do you know ( alex and sierra)

Lonely(Justin bieber)

We don’t talk anymore (selena gomez)

Perfect(ed sheeran)

Say something(a great big world)

Better place(Rachel platen)

Thank you (dido)

Let her go (passenger)

Down like rain (jesse cook)

For the rest of my life (zain)

Little me (little mix)

Who says (selena gomez)

و بسیاری از آهنگ‌های دیگه که شما رو در توسعۀ مهارت لِسینیگتون یاری می‌کنه.

وقتی چند بار یک آهنگ رو گوش می‌کنید و با حفظ کردنش لهجه خواننده رو تقلید می‌کنید این برای زبانتون خیلی مفیده و این کار نه تنها خسته کننده نیست بلکه جذاب هم هست !!!!

 

پادکست‌ها

و اما پادکست‌ها که خیلی بهتون کمک می‌کنن که هم ازشون چیزی یاد می‌گیرین و هم مهارت‌های زبانتون رو افزایش می‌ده و می‌تونین موقعی که دارین خونه رو مرتب می‌کنین یا پیاده‌روی می‌کنین یا شب‌ها موقعی که از کار فارغ شدین و می‌خواین ریلکس کنید، به اون‌ها گوش کنید.

The mindset mentor (rob dial)

7 good minute

The 5 a.m miracle

Take back time

Its about time(anna dearmon kornick)

Think positive

The daily gratitude minute

Sleep tight stories

What if world

10 minute English

کجا گوش بدم؟ توی اَپ‌های Castbox و Google podcast. کافیه توی یکی از این دو اَپ اسم پادکست موردنظرتون رو سرچ کنید. همچنین bbc learning English که مناسب برای یادگیری زبان روزمره است و ted talk که معرف حضور همتون هست و بسیاری به گسترش مهارت‌های زبانتون کمک می‌کنه.

 

بلاگ‌ها

قطعاً خوندن بلاگ‌های بقیه هم جالبه هم باعث پیشرفت زبانتون می‌شه پس قراره اینجا چند تا بلاگ جالب رو در موضوعات مختلف معرفی کنم.

سرگرمی

A beautiful mess

الیس و اِما دو تا خواهرن که دکور خونشون – آشپزیشون و ... رو در یکی از پر بازدیدترین وبسایت‌ها شیر می‌کنن. خوندن پست‌هاشون هم سرگرم کنندست و هم در پیشرفت زبانتون تأثیر بسیاری داره.

Nomadic matt

مت از سال ۲۰۰۶ داره دور دنیا رو سفر می‌کنه و توی بلاگش راجع به سفراش و تجربه‌هاش می‌نویسه و قطعاً طرفداران سفر رو به خودش جذب می‌کنه. مت از زبان بسیار ساده استفاده می‌کنه؛ پس هر کسی می‌تونه از اطلاعاتش برای برنامۀ یه سفر رو ریختن، استفاده کنه .

مد

Refinery29

یه مجله آنلاین مخصوص دختر‌های نوجوون و خانم‌های جوان.

این بلاگ از زبون امروزی و بسیار غیر رسمی استفاده می‌کنه و شما رو با زبون نوجوون‌ها و روشی که امروزه داخل چت و کوچه و خیابون صحبت می‌کنن آشنا می‌کنه.

The everygirl

یه مجله برای خانم‌های شاغل که دوست دارن توی کارشون موفق باشن و در کنارش ظاهر و حس خوبی داشته باشن. متن‌های داخل سایت یه مقدار سخت هست چون برای مخاطبینشون، خانم‌های باهوش صحبت می‌کنن، ولی هنوز هم بسیار عالی هست، مخصوصاً برای زبان‌آموز‌های سطح متوسط و حتی مقدماتی.

 Mentelligence

این سایت مخصوص استایل آقایون هست و اینکه چطور مثل یه جنتلمن لباس بپوشن و زندگی کنن. با اینکه یه مقدار متن‌هاش سخت هست ولی برای افرادی که در سطح زبان متوسط هستن، عالیه.

اخبار و رویداد‌ها

vice

این بلاگ در مورد فرهنگ و نظر‌ها و ایده‌ها در مورد مشکلات جدی و مهمه. در واقع این بلاگ برای اخبار معمولی نیست و کلی ایده‌های مختلف رو داخلش داره و یه بلاگ عالی برای آشنایی با فرهنگ و مشکلاتی که آمریکایی‌ها درگیرشن هست. نوشته‌هاش سخت هستن و برای کسایی که تازه سطح متوسط رو شروع کردن مناسب نیست. چند تا از نوشته‌هاش رو بخونید و اگر حس کردین که براتون سخته بهتره سایت‌های دیگه‌ای رو انتخاب کنید.

NPR

اخباری از رادیو‌های عمومی، دربارۀ رویداد‌ها تا هنر و موسیقی. خوبیش اینه که ویدیو‌هایی داره که چیز‌هایی که داخل ویدیو می‌گه رو نوشته. پس می‌تونید گوش کنید و بعد متن رو بخونید تا چیزی که شنیدین رو چک کنید. اما یه مقدار چون اخبار مهم رو داخلش می‌نویسن ممکنه شامل کلمات سختی باشه.

 تکنولوژی و علم

Discover

این سایت از زبان شیرین و ساده‌ای استفاده می‌کنه و تازه‌ترین اخبار‌ها و مقاله‌ها رو با یه سری متن‌های راحت و لذت‌بخش می‌گه و نیاز نیست کلمات خیلی زیادی راجع به علم بدونید و برای همین سایت خیلی خوبی هست.

techcrunch

تازه‌ترین اخبار راجع به بازی‌ها و گوشی‌ها و تکنولوژی‌های جدید. اما صاحب سایت بر این فرض هست که خواننده از قبل چیز‌هایی رو راجع به تکنولوزی می‌دونه پس کلماتی داره که نیاز هست دنبال معانیش بگردین.

 تاریخ

Atlas obscura

این سایت راجع به مکان‌های ناشناخته و تاریخچه‌شون می‌نویسه و یه مقدار متن‌های سختی داره اما اگر به تاریخ علاقه دارین ارزش خوندن داره بخاطر داستان‌های بی نظیری که داره.

Mental floss

حقایق جالب در مورد همه چیز مثل حیوون‌ها و طبیعت. از زبان صمیمی و ساده ای استفاده می‌کنه. قسمت زبان رو هم چک کنید تا چیز‌هایی راجع به انگلیسی یاد بگیرین که شاید تا الان نمی‌دونستید.

 

و اما چند تا توصیه...

1- با توجه به سطح زبانتون متن بخونین چون دارین یاد می‌گیرین. مثلاً اگه سطحتون پیشرفته است متن مبتدی رو نخونین یا اگر سطحتون مبتدی هست متن‌های سطح پیشرفته نخونید.

2- نوع زبانی که سایت‌ استفاده می‌کنن متفاوته. مثلاً سایت‌های اخبار از زبان رسمی‌تر استفاده می‌کنن و بعضی‌ها از زبان راحتتر.

3- اگر کلماتی رو بلد نیستین داخل یه برگه یادداشت کنین و وقتی متن رو خوندین چکشون کنید. اینطوری کلمات داخل ذهنتون می‌مونند.

 

Vocabulary

برای کلماتتون مثل من می‌تونید یه دفتر داشته باشین تا کلمات جدید رو داخلش یادداشت کنید. اینجوری یه دیکشنری برای خودتون درست کردین و وقتی کلمات رو پشت سر هم می‌نویسید بهتر توی خاطرتون می‌مونه. همچنین می‌تونید از هم معنی‌های انگلیسی برای کلمات استفاده کنید.

 

دفترچه چرمی تبلیغاتی

 

دیکشنری

پیشنهاد من برای دیکشنری استفاده از دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی هست، مثلLongman dictionary

دیکشنری

Oxford dictionary آکسفورد

Cambridge dictionary

دیکشنری کمبریج

 

کتاب

و در نهایت چند تا کتاب که می‌تونید با توجه به سطح زبانتون تهیه کنید و در کنار کتاب اصلیتون بخونیدشون. سعی کنید هم توضیحات رو بخونید و هم تمریناتش رو انجام بدین.

Grammar in use

گرامر کاربردی

 

Active reading

 اکتیو ریدینگ

Vocabulary in use

 لغات روزانه

 

Oxford word skills

هر دو تا کتاب کتاب خوبین و خوندن یکیشون به نظرم کافیه.

 آکسفورد مهارت لغات

  

Tactics for listening

تاکتیک های لیسنینگ

English idioms in use

جملات محاوره ای انگلیسی

 

ENGLISH PHARASEL VERB IN USE

 جملات انگلیسی

 

امیدوارم این مطلب بهتون برای یادگیری بهتر زبان کمک کنه.

موفق باشید دوستان.

منبع1

منبع2

 

 


نظرات:

هنوز هیچ نظری در مورد این مطلب ثبت نشده است.


نظر شما در مورد مطلب نکاتی در مورد آموزش زبان انگلیسی چیست؟

جستجو

مجموع سبد قیمت: 0 تومان
مشاهده سبد خرید