جستجو کنید

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

  • تعداد بازدید: 1054
  • تعداد نظرات: 0

چگونه یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنیم؟

شروع کردن یک بیزینس شامل برنامه‌ریزی (گرفتن بهترین تصمیم‌های مالی) و کامل کردن مراحل قانونیش هست. اینجا قراره باهاتون در این مورد و بسیاری از نکات کلیدیِ شروع یک کسب‌وکار با شما صحبت کنیم.


راه اندازی کسب و کار

1- تحقیق دربارۀ بازار کار

تحقیق در این‌باره به شما کمک می‌کنه تا بفهمید آیا شانسی هست تا فکرتون رو تبدیل به یه کسبوکار موفق بکنید یا نه؟ بهتون کمک می‌کنه تا برای بیزینستون مشتری پیدا کنید و همچنین می‌تونید رقیب‌هاتون توی بیزینس رو بررسی کنید. بهتون کمک می‌کنه تا کسب‌وکارتون رو تبدیل به یه کسب‌وکار منحصر به فرد کنید.

چند تا سؤال هست که باید از خودتون بپرسید تا مطمئن بشید ایده‌تون عملی هست یا نه.

- آیا تمایلی برای خدمات یا محصولات شما وجود داره؟

- چند نفر به پیشنهاد شما علاقمند هستند؟

- به چند نفر نیرو نیاز دارید و چقدر درآمد خواهید داشت؟

- مشتری‌هاتون کجا زندگی می‌کنند و چجوری می‌تونن به مکان بیزینس شما بیان؟

- چند تا گزینۀ مشابه برای مشتری‌ها وجود داره؟

- آیا مشتری‌ها حاضر به پرداخت پول برای محصولات شما هستن؟

می‌تونید از منابعی که وجود داره برای تحقیقاتتون استفاده کنید یا می‌تونید به‌طور مستقیم برید و از مشتری‌ها بپرسید. استفاده از منابع موجود قطعاً باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژیتون می‌شه ولی ممکنه به اندازۀ پرسیدن از مشتری‌ها دقیق نباشه.

 

چگونگی راه اندازی یک کسب و کار موفق

 

2- نوشتن نقشۀ راه

نوشتن نقشۀ راه به شما کمک می‌کنه تا با ساختار بیزینس جدیدتون آشنا بشید و همچنین اینکه چه موانع و مشکلی در ادامۀ راه دارید. می‌تونید یک سری پیش‌بینی‌ها از روند پیشرفت و مشکلاتتون داشته باشید و با سازماندهی اون‌ها، براشون راه حل پیدا کنید.

دو تا راه‌حل برای نوشتن نقشۀ راه بیزینستون دارید.

اول اینکه از روش مرسوم استفاده کنید. در این نقشۀ راه همه چیز با جزئیات نوشته می‌شه و البته وقت زیادی برای نوشتن از شما می‌گیره و تقریباً بیشتر سرمایه‌گذار‌ها این روش رو می‌پسندن. در این نوع نوشته باید بازار رو آنالیز کنید و توصیف‌هایی از بیزینستون داشته باشید. دربارۀ لاین تولید یا خدمات و همچنین مدیریت یا سازماندهی قسمت‌های مختلف بازاریابی و فروش بنویسید. دربارۀ اینکه اگر نیاز به سرمایه‌گذاری شخص یا اشخاص دیگه‌ای دارید و این که قراره چقدر پول صرف هر چیزی بشه.

نوع دیگری از نوشتن مناسبه کساییه که می‌خوان بیزنشون رو سریع شروع کنن. در این روش کمتر باید بنویسید و فقط شامل موارد کلیدی هست. باید دربارۀ مواردی از جمله افراد و شرکت‌های دیگه‌ای که باهاتون همکاری می‌کنن (براساس فعالیت‌هاتون)، اینکه مشتری‌هاتون چجوری پیداتون می‌کنن و چجوری اون‌ها رو جذب کنید تا اون‌ها به همکاری با شما ادامه بدن، می‌نویسید.

نقشه راه کسب و کار

 

3- وقتی که نوشته‌هاتون رو می‌نویسید حالا متوجه می‌شید به چقدر پول برای شروع کسب‌وکارتون نیاز دارید و اگر این مقدار رو ندارید می‌تونید قرض بگیرید (وام بگیرید) دنبال سرمایه گذار بگردید و...

راه اندازی کسب و کار موفق

 

4- انتخاب مکانی که کسب‌وکارتون رو شروع می‌کنید یکی از مهمترین تصمیم‌هایی هست که باید بگیرید. اینکه قصد دارید آنلاین باشه بیزینستون یا یک مکانی رو براش در نظر بگیرید و قطعاً باید بودجتون، مالیات، کار‌های اداری و اینکه از هر روش چقدر درآمد خواهید داشت و اینکه در کدوم روش محصول و خدماتتون درخواست بیشتری داره رو در نظر بگیرید.

انتخاب نام کسب و کار

 

5- انتخاب اسم بیزینس خیلی مهمه. این اسم باید به یاد موندنی، آسون، خاص و معرف برندتون باشه و از این که کسی قبلاً از این اسم استفاده نکرده مطمئن بشید.

برند سازی

6- بعد از این که اسم مناسبی انتخاب کردید وقتشه که مراحل قانونیش رو طی کنید و برندتون رو ثبت کنید.

 

راه اندازی کسب و کار موفق

7- یه حساب بانکی برای کسب‌وکارتون باز کنید تا بهتر بتونید هزینه‌ها، مشکلات مالی و درآمد رو مدیریت کنید.

امیدوارم که موفق و پرروزی باشید...


نظرات:

هنوز هیچ نظری در مورد این مطلب ثبت نشده است.


نظر شما در مورد مطلب چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ چیست؟

جستجو

مجموع سبد قیمت: 0 تومان
مشاهده سبد خرید