جستجو کنید

بازاریابی ویروسی

  • تعداد بازدید: 97
  • تعداد نظرات: 0

بازاریابی ویروسی

 

بازاریابی دهان به دهان همانطور که خواندیم یکی از موثر ترین روش های بازاریابی شناخته میشود اما یکی از انواع بازاریابی دهان به دهان بازاریابی ویروسی (viral marketing) شناخته میشود 
بازاریابی ویروسی سبکی از بازاریابی هست که برای ارسال پیام و تبلیغات یک محصولات یا خدمات به خریداران و مخاطبان خود متکی هست 
اینترنت و شبکه های اجتماعی بازاریابی ویروسی رو از طریق فوروارد و لایک و کامنت افزایش دادند همانطور که از نامش پیداست ویروس به چیزی گفته میشود که سریعا بین مردم پخش میشود 
مثالی از بازاریابی ویروسی 
همه چیز از یک توییت ساده توی سال ۲۰۱۷  شروع شده و Carter Wilkersonاومد و از فست فود زنجیره ای وینزدی پرسیده برای اینکه یک سال ناگت رایگان دریافت کنه باید توییتش چند تا ریتوییت بگیره و فست فود هم جوابش رو میده و میگه ۱۸ میلیون و کارتر میاد از مردم در خواست کمک میکنه
درسته که مقدار ریتوییت هاش به ۱۸ میلیون نرسید ولی توییتش به توییتی تبدیل شد که بیشترین ریتوییت رو تا بحال دریافت کرد 

تیک تاک یکی از بزرگترین پلتفرم ها برای بازارابی این روز ها است شرکت GenZ شرکت محصولات آرایشی آهنگی ساخته که توسط همان استادیویی که تیلور سوییت و اریا گرانده با آن کار میکنند ساخته شده و از مردم خواسته ویدیویی هایی از آرایش خود با همان آهنگ منتشر کنند که  در همین بین  ۲.۸  میلیون ویدیو ساخته شده 
اما مهم این هست که شرکت جنز مخاطبین خود را شناخته و میداند آنها چه محتوایی را دوست دارند و چه محتوایی را دوست دارند دنبال کنند 

یک نمونه از بازاریابی ویروسی اولیه Hotmail بود سرویس ایمیل رایگان که در سال ۱۹۹۶ راه اندازی شود و در زمانی که پیام ها را به گیرندگان ارسال میکرد لینکی هم برای ثبت نام کاربران داخل آن اپ ارائه میکرد این نوع بازاریابی برای Hotmail جواب داد و باعث افزایش سریع کاربران آن شد 
ولی ۳ چیزی که بین همه ی مثال های بازاریابی ویروسی مشترک هست 
پیام 
پیام دهنده 
محیط برای دادن پیام 
در واقع در این نوع بازاریابی  باید محتوایی (عکس فیلم بازی هدایای تبلغاتی )را تولید کنید که باعث جریحه دار شدن احاساسات مخاطب بشه به طوری که تمایل پیدا کند در مورد برند شما با دوستان خود صحبت کند و پست های شما را شیر کند  و این نوع بازاریابی بیشتر روی کمک بلاگر ها و اینفلوئنستر ها کسانی که فالوو زیادی دارند مبتنی هست 
سعی کنید به هر چیزی که روی صفحه ی خود پست میکنید دقت میکنید برگر کینگ در پاسخ به ادعای مک دونالد مبتنی بر اینکه برگر ها کپک نمیزنند عکسی از برگر کپک زده خود منتشر کرد که باعث کلی واکنش منفی شد چون که چیزی که در تبلغات برگر کینگ هست ادعا میکند موادی سالم و بدون مواد نگه دارنده به مشتری های خود تحویل میدهد و عکسی که خودش پست کرده بود خلاف این را نشان میدهد 
به علاوه زمانی بازاریابی ویروسی به نفع شرکت شما هست که مردم با نظرات مثبت  در مورد تجربیات خود از استفاده از محصولات و خدما ت شرکت و لایک های خود باعث افزایش مخاطبین شما شوند  
اما یکی از معایبی که این روش دارد این هست که مردم به انتشار اخبار منفی بیشتر از انتشار اخبار مثبت علاقه دارند و آسانی منتشر کردن و شیر کردن اخبار باعث شده که سریعا هر خبر منفی کوچکی بین میلیون ها نفر پخش شود 
 


نظرات:

هنوز هیچ نظری در مورد این مطلب ثبت نشده است.


نظر شما در مورد مطلب بازاریابی ویروسی چیست؟

جستجو

مجموع سبد قیمت: 0 تومان
مشاهده سبد خرید